Selasa, 21 Januari 2014

Berkuda Sunnah Nabi, Aktiviti Rehlah Hujung Minggu

Siti Nurfariha | 12:01 PG | 4Comments |
Hai! Selamat malam korang !

Kita nak share aktiviti hujung minggu kita last week. Last week berkesempatan pergi Gombak Horse Riding Club dekat area UIA gombak menghala ke kampung sungai pusu, kalau tak tau sila googel ye ;-)

Sebenarnya kita memang suka dan teringin sangat nak naik kuda, al maklumlah tak pernah pun seumur hidup naik kuda, last week lah dalam sejarah dapat tunggang kuda hiphiphureyyy!. hehehe. Kalau sebelum sebelum ni kita selalu tengok tengok kuda dekat putrajaya atau bangi lama tu pun belai belai dan bagi makan kuda je. Yang kita nak share dekat sini, kalau korang nak naik kuda tempat ni lah rasanya paling murah 6 pusingan rm5 sahaja btw dalam masa yang sama korang boleh belajar macam mana cara nak tunggang kuda dengan betul. Masa kita tunggang kuda tu dia ajar cara duduk dengan betul, pegang tali dengan betul dan juga macam mana nak kawal kuda supaya tak mengamuk. See? dalam 6 pusingan tu banyak juga dapat belajar pasal sunnah berkuda.

Tempat Gombak Horse Riding Club ni lawa jugalah walaupun sesak napas bau taik kuda kihkihkih. Tak silap kita dekat sini ada 8 ekor kuda termasuk mak bapak anak bini kuda, orang tak putus putus datang sini bawa anak-anak untuk berehlah, lagi pun berkuda ni aktivti yang baik sunnah nabi lagi tu . So kalau aktiviti petang hujung minggu korang tak tau nak buat apa datanglah ke Gombak Horse Riding Club!. Kalau korang nak amik kursus sunnah berkuda pun boleh dan harga sangat murah, bila korang jadi ahli korang akan dapat banyak kelebihan. 

seterusnya biar gambar berbicara =.=

dekat sini ada juga binatang-binatang lain selain kuda 
iguana/angsa/burung/anjing dll ;D

kuda ni baru lepas mandi, ready to ride

kuda dekat sini semua sopan santun dan berbudi bahasa errrr

kuda bersama kuda, Ehhh? 
muehehhe

Gambar ni cahaya melebih damn betul amir tangkap gambar macam hampeh!

Ok,first time naik C.U.A.K 
*karang kuda ni mengamuk mati aku di lanyak*


4 ulasan:

Nurina Izzati berkata...

saya suka kuda... ^^

Siti Nurfariha berkata...

heheh. me to :)

Tanpa Nama berkata...

dekat gombak horse riding tu ade aktiviti menunggang kuda je ke ?? archery ade jgak tak ??

Siti Nurfariha berkata...

ada karoke, kedai makan skali. hehe @Tanpa Nama