Jumaat, 9 November 2012

Resepi semudah ABC dan selazat Nandoos

Siti Nurfariha | 12:06 PG | 2Comments |

Ni lah satu satunya lauk fabret gila gila kita. Masa belajar dulu selalu je tak ada duit kan, so nak jimat kan, masak lah sendir puas hati sikit bila masak sendiri save juga budjet. Lauk ni makan hari hari pun tak muak sebab sodap tak terkata. KFC, MCD, PIZZA, NANDOOS pun tak ado makanan sesedap dan seenak macam ni hehe.

Dulu ingat lagi masak mak dalam pantang selalu tengok mak makan lauk ikan bilis kicap ni je. Lepas tu kita pun selalu menyibuk nak makan dengan mak dan sampai sekarang lauk ni jadi lauk febret sebab sedap dan sangat senang nak masak okey, semudah ABC.

Meh kita nak share resepi ikan bilis kicak semudah ABC dekat korang :)

BAHAN BAHAN :
Ikan bilis
Kicap
Bawang besar
Lada api

CARA-CARANYA:
Goreng ikan bilis sampai ranggup, lepas tu masukkan bawang besar yang dipotong bulat bulat dan kemudian masukkan lada api yang diketuk ketuk. Selepas itu boleh lah angkat dan letakkan kicap

Untuk resepi ni korang boleh ubah ikut cita rasa korang lah, macam kita lebih suka guna bawang besar sebab dia ada rasa manis. Lada api tu nak letak banyak mana pun letak lah tapi ingat ketuk ketuk je tak payah nak lumat kan pun hehhe

Ikan bilis kicap + nasi putih panas
Memang sodappp tak terkato

2 ulasan:

saifudin berkata...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

saifudin berkata...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)